Nya tag!

   Då var det dags för en ny vecka igen, skönt att det är en kort vecka. Inte för att det spelar så stor roll för mig, jag pluggar väl iallafall, men för Pontus skull. Och alla andra som jobbar vanliga dagar.

   Har tentamen igen på fredag, får hoppas det kommer gå bra, det känns rätt okej faktiskt. Skulle egentligen inte ha tentamen förens om någon vecka, men jag och Emma, främst jag, är så smart att vi tänkte till. Kursen vi läser nu, internationell ekonomi,  skulle ha tentamen samma dag som redovisningen, vilken båda behöver göra.
    Då satt jag och kollade, och det fanns en tenta i internationell ekonomi som skulle gå av stapeln på fredag. Vi anmälde oss till den istället, mailade läraren, och har fått ut jättebra material och en gammal tentamen med facit. Dessutom fokuserar han inte alls på grafer osv, som våran egentliga lärare gör.
   Jag tror att den här tentamen kommer vara lättare än den våran lärare kommer att göra. Och då den tentamen egentligen är, kan vi tentera av ett annat ämne, hängde ni med?

  
Jag tyckte det kändes smart, börjar ju nästan att få lite små panik nu om jag ska vara ärlig... Men det är väl bara att försöka hålla sig lugn och ta en sak i taget. Att ha två tentor liggandes till efter sommaren skulle inte kännas jätte jobbigt, det får jag nog nästan räkna med. Eller, Micron (som jag inte fått svar på) kommer jag nog få göra efter sommaren, men då har man ju all tid i världen att plugga!
   Alla anda tentor kommer jag hinna göra minst en gång till, så jag hoppas att det löser sig.

   Ursäkta att jag skriver en massa obetydligt svammel! Ska ta mig ut och ta en promenad istället, sedan plugga, plugga och åter plugga!


/M

Kommentarer
Postat av: räcermormor

=) aahhh såå skönt med påsklov!! =D

2009-04-14 @ 18:51:06
URL: http://iggemormor.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mycket svammel som man inte fattar ett dugg av... men plugga på så ska du se att det ordnar sig.

2009-04-14 @ 19:56:50
Postat av: Emma

Jag fattar precis allt :) Men det kanske inte är så konstigt. Tyvärr har du skrivit fel.. "främst jag" det skall stå "främst Emma".. ;)

2009-04-14 @ 20:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0