Jupiter, eller pluto kanske?

Ja det känns konstigt då man kommer hem igen, det är så annorlunda på Nytorp.
Det är som att vi bor på en annan planet nästan, avskärmade från omvärlden. Det är faktiskt riktigt skönt.
Men nu är jag iallafall hemma, men imorgon bär det av tillbaka igen.

Veckan har bestått av lite traktorkörning, borsta kor, fånga flugor osv.
Hade även tårtkalas i torsdags för att fira att Nytorp 'får tillbaka köket', alltså, bestämma själv vad dom vill lägga pengarna på, osv. Frågade min gotländska lärare om man fick ta lite mer, hon svarade att man fick äta tills man skämdes. Men hon gick faktiskt också och tog en bit till efter hon ätit upp sin första!

Och nu längtar jag tills onsdag, då har vi friluftsdag. Men inte friluftsdag som alla andra, utan vi ska ha hubertusjakt, plöjtävling och på kvällen blir det skördefest.
Hubertusjakten är jag och Ian anmäld till såklart. Ska förmodligen klippa honom litegrann också om jag får tag på klippmaskin, är så otroligt kallt i stallet så vill inte att han ska stå där svettig.
Dock har jag stalljour hela veckan, inte så kul, men är bara att bita ihop antar jag...

/ J

Kommentarer
Postat av: Lollan

Tycker det verkar urmysigt där nere på nytorp. Och det känns som om du trivs som fisken i vattnet. Kanske man får följa med mamma nån gång och kolla hur ni har det.

2009-10-03 @ 22:56:10
Postat av: Jennifer

Det är tokmysigt, och man vill inte ens åka därifrån! Ja bara jag slipper åka med på era helgalna turer så...

2009-10-04 @ 08:56:56
Postat av: Lollan

Vadå helgalna? Vi är ju hur lugna som helst.

2009-10-04 @ 10:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0